Miķelis Zalāns (6.b) ir RFL skolēns ar neparastu hobiju: putnu vērošanu un fotografēšanu.
Žurnāls ”Ir” publicēja rakstu par Miķeli Zalānu, kurā tiek izklāstīts par viņa hobiju. Prieks un lepnums.
Viņš teicis: “Man skola ir palīdzējusi dažādos veidos. Datorikas stundas man ir palīdzējušas iemācīties, kā atrast informāciju par dabu, un sports mani ir sagatavojis fiziski, kas ir ļoti svarīgi, ja man visu dienu jābrien pa purvu, meklējot vienu īpašu putnu sugu. Man ļoti palīdzēja, ka šogad mācību stundas bija attālināti, jo es varēju dzīvot laukos un uzreiz pēc stundām iet ārā vērot putnus.”
Iedvesmojies arī Tu! Seko Instagram kontam: mzbirdphoto un izzini putnu pasauli ar Miķeli!
Šogad bijis produktīvs gads. Esam piedalījušies Latvijas līmeņa Valmieras bērnu un jauniešu teātru festivālā “…es iešu un iešu!”ar izrādi lodziņos “Sakņu dārza sargs”. Esam piedalījušies skatuves runas konkursā “Zvirbulis”un nokļuvuši finālā un ieguvuši 1. klašu grupā Kaspars Miltiņš ieguvis augstāko punktu skaitu, pirmā vieta netika piešķirta nevienam, otrā vieta, savukārt, Kintija Sokolovska savā klašu grupā otro vietu. Mēs esam daudz ko iemācījušies attālinātajā saskarsmē, kur ir citādāka pieklājība, kur izslēgt un ieslēgt mikrofonu spēlē izšķirošu nozīmi, kur izslēgt un ieslēgt kameru jau daudz par ko liecina un pēc šīm pazīmēm mūs vērtē citi. Tāds ir šis laiks un mēs tajā iekļaujamies pilnvērtīgi. Protams, visi esam noilgojušies pēc tiešā kontakta un skatuves, protams, arī pēc dzīvās skolas atmosfēras un draugiem, kuri jau izauguši lielāki un kļuvuši citādāki. Ceram tikties atkal skolā.
15. aprīlī šaha portālā lichess.org notika Rīgas pilsētas starpskolu sacensības šahā 2009. gadā dzimušiem un jaunākiem spēlētājiem, šajā turnīrā bija rekordliels dalībnieku skaits, 162 spēlētāji (81 komanda). Tās ir komandu sacensības ar individuālu ieskaiti. Tika izspēlētas 7 kārtas ar apdomas laiku 10 minūtes uz partiju plus 5 sekundes par katru izdarīto gājienu. No vienas skolas varēja piedalīties līdz pat 5 komandām, kuru sastāvā ir divi dalībnieki. Rīgas Franču liceju pārstāvēja 4.c klases skolēns Kristers Auziņš un 5.b klases skolēns Renārs Mūzis. Viņi izcīnīja 3.vietu.
1.- 3. klašu skolēni iepazinās ar vārdu “frankofonija” un guva priekšstatu par to, cik plaši izplatīta pasaulē ir franču valoda, noskatoties video par valstīm, kurās franču valoda ir oficiālā valoda. Skolēni ar aizrautību pildīja radošo uzdevumu – zīmēja vienu no frankofonijas valstu karodziņiem.
Franču teātra pulciņa dalībnieki skolotājas Diānas Ķezberes vadībā izveidoja video ar teatralizētu Žana de Lafontēna fabulas “La cigale et la fourmi” (Sienāzis un skudra) uzvedumu, ar kuru uzvarēja Francijas Institūta rīkotajā konkursā (1.- 4.klašu kategorijā).
Frankofonijas mēneša ietvaros 4.- 6. klašu skolēni daudzpusīgi iepazina franču kultūru (mākslu, literatūru, mūziku, kino, gastronomiju), pilnveidoja savas valodas prasmes: veidoja dialogus, radošos darbus, diskutēja, domrakstos atklāja savu priekšstatu par Franciju, tās kultūru.
Frankofonijas mēneša ietvaros 8. – 9.klašu skolēni izmantoja iespējas virtuāli apmeklēt muzejus, piemēram, lai iepazītu Ž. Sandas dzīvi un daiļradi un romantisma laikmeta iezīmes Francijā. Skolēni pilnveidoja savas digitālās un pētnieciskās prasmes, lai iepazītu K. Monē dzīvi un daiļradi. Katrs skolēns izveidoja audio ierakstu, kurā detalizēti raksturoja vienu no Monē gleznām.
Francijas Institūta rīkotajā dzejas konkursā, interpretējot Lafontēna fabulu “Les deux mulets” (Divi mūļi), uzvarēja 8.a klases skolnieces Luīzes Marijas Ļubkas darbs skolotājas Evelīnas Frīdemanes vadībā.
10. klašu interesenti, piedaloties virtuālās tikšanās pasākumā ar komiksu autoru Matjē Nurniā, iepazinās ar autora darbiem, tiešsaistē vēroja, kādus rīkus izmanto komiksa zīmēšanai, uzdeva jautājumus.
Mācību stundās skolēni atklāja sev nezināmu franču kultūras pārstāvi Žozefīni Beikeri (Josephine Baker), viņas devumu laikmeta sabiedriskajā dzīvē un dziesmu “J’ai deux amours”.
Projekta “Vive la Francophonie!” ietvaros un sadarbībā ar Latvijas vēstniecību Norvēģijā 10.c klases pārstāvji iepazīstināja norvēģu skolēnus ar Latviju un piedalījās diskusijā.