Arhīvs

15. aprīlī šaha portālā lichess.org notika Rīgas pilsētas starpskolu sacensības šahā 2009. gadā dzimušiem un jaunākiem spēlētājiem, šajā turnīrā bija rekordliels dalībnieku skaits, 162 spēlētāji (81 komanda). Tās ir komandu sacensības ar individuālu ieskaiti. Tika izspēlētas 7 kārtas ar apdomas laiku 10 minūtes uz partiju plus 5 sekundes par katru izdarīto gājienu. No vienas skolas varēja piedalīties līdz pat 5 komandām, kuru sastāvā ir divi dalībnieki. Rīgas Franču liceju pārstāvēja 4.c klases skolēns Kristers Auziņš un 5.b klases skolēns Renārs Mūzis. Viņi izcīnīja 3.vietu.

22. aprīlī tiešsaistes režīmā norisinājās Baltijas valstu 2. franču valodas olimpiāde.

1. vietu un zelta medaļu ieguva Kurts Mitenbergs,11.c

3. vietu un bronzas medaļu ieguva Karolina Alise Dekoneka, 12.b.

Atzinību par piedalīšanos šajā olimpiādē ieguva Justs Munics, 10.c un Kristīne Krūmiņa, 12.a.

Latviešu valodas un literatūras 47. valsts olimpiādē 8. – 9. klašu grupā atzinību ieguvusi Ilma Anna Kūle, 9.d klase.

Paldies skolotājai Megijai Kokorevičai par skolnieces sagatavošanu olimpiādei!

1.- 3. klašu skolēni iepazinās ar vārdu “frankofonija” un guva priekšstatu par to, cik plaši izplatīta pasaulē ir franču valoda, noskatoties video par valstīm, kurās franču valoda ir oficiālā valoda. Skolēni ar aizrautību pildīja radošo uzdevumu – zīmēja vienu no frankofonijas valstu karodziņiem.

 Elektroniskā grāmata ar radošajiem darbiem “Frankofonijas karogi”: 1.-3.klases (a,b,c,d)

Franču teātra pulciņa dalībnieki skolotājas Diānas Ķezberes vadībā izveidoja video ar teatralizētu Žana de Lafontēna fabulas “La cigale et la fourmi” (Sienāzis un skudra) uzvedumu, ar kuru uzvarēja Francijas Institūta rīkotajā konkursā (1.- 4.klašu kategorijā).

Frankofonijas mēneša ietvaros 4.- 6. klašu skolēni daudzpusīgi iepazina franču kultūru (mākslu, literatūru, mūziku, kino, gastronomiju), pilnveidoja savas valodas prasmes: veidoja dialogus, radošos darbus, diskutēja, domrakstos atklāja savu priekšstatu par Franciju, tās kultūru.

Elektroniskā grāmata ar radošajiem darbiem “man patīk mācīties franču valodu, jo…”: 3.d

Elektroniskā grāmata ar radošajiem darbiem “Sapnis par Franciju”: 4.d un 4.b (1.gr.)

Elektroniskā grāmata ar radošajiem darbiem “Man patīk mācīties franču valodu, jo …”: 4.b un 4.d (2.gr.)

Iedvesmojoties no animācijām, skolēni izveidoja savus oriģinālos komiksus par Lafontēna darbiem.

Elektroniskā grāmata “Ilustrētais Lafontēns”: 4.d un 4.b (1.gr.)

5. klašu skolēni salīdzināja britu un franču modi, izveidojot ilustrēto angļu – franču modes vārdnīcu.

 Elektroniskā grāmata par modi angļu/franču valodās: 5.klases (a,b,c,d).

Frankofonijas mēneša ietvaros 8. – 9.klašu skolēni izmantoja iespējas virtuāli apmeklēt muzejus, piemēram, lai iepazītu Ž. Sandas dzīvi un daiļradi un romantisma laikmeta iezīmes Francijā. Skolēni pilnveidoja savas digitālās  un pētnieciskās prasmes, lai iepazītu K. Monē dzīvi un daiļradi. Katrs skolēns izveidoja audio ierakstu, kurā detalizēti raksturoja vienu no Monē gleznām.

Francijas Institūta rīkotajā dzejas konkursā, interpretējot Lafontēna fabulu “Les deux mulets”  (Divi mūļi), uzvarēja 8.a klases skolnieces Luīzes Marijas Ļubkas darbs skolotājas Evelīnas Frīdemanes vadībā.

Saite uz Francijas Institūta lapu ar konkursa video

10. klašu interesenti, piedaloties virtuālās tikšanās pasākumā ar komiksu autoru Matjē Nurniā, iepazinās ar autora darbiem, tiešsaistē vēroja, kādus rīkus izmanto komiksa zīmēšanai, uzdeva jautājumus.

Mācību stundās skolēni atklāja sev nezināmu franču kultūras pārstāvi Žozefīni Beikeri (Josephine Baker), viņas devumu laikmeta sabiedriskajā dzīvē un dziesmu “J’ai deux amours”.

Projekta “Vive la Francophonie!” ietvaros  un sadarbībā ar Latvijas vēstniecību Norvēģijā 10.c klases pārstāvji iepazīstināja norvēģu skolēnus ar Latviju un piedalījās diskusijā.

 Saite uz skolēnu sagatavoto prezentāciju francu valodā par Latviju

Beāte Bauga ieguvusi 2. pakāpi Ģeogrāfijas valsts 38. olimpiādes 3.posmā.

Paldies skolotājai Inesei Roziņai par ieguldīto darbu! 

Sveicam Latviešu valodas un literatūras valsts 47. olimpiādes laureātes!

2. pakāpe Emīlijai Annai Šakarei, 12.c

3. pakāpe Luīzei Šņorei, 11.a un Signei Liepiņai, 12.a

Atzinība Aleksandrai Gorbačenko, 11.a

Paldies skolotājai Inesei Lāčauniecei un Signei Ābolai par skolēnu sagatavošanu olimpiādei!

1.pakāpe  

Frančeskai Binderei par darbu “Telpas un laika elementu nozīme tēlu atklāsmē Floriana Zellera triloģijas “Māte”, “Tēvs”, “Dēls” iestudējumos Latvijas teātros” (Humanitārās un mākslas zinātnes), darba vadītāja Signe Ābola

Kristīnei Krūmiņai par darbu “Dabas tēlu nozīme galvenā tēla atklāsmē Leona Brieža romānā “Vilcene un atraitnis”” (Humanitārās un mākslas zinātnes), darba vadītāja Signe Ābola

Aleksandram Kabakovam par darbu “Rūdolfa Akera devums latviešu bērnu literatūrā” (Humanitārās un mākslas zinātnes), darba vadītāja Signe Ābola, konsultante Ilze Stikāne

Elizabetei Marjutinai par darbu “Bērna tēls 20. gadsimta pēckara gados Baltijas valstu literatūrā” (Humanitārās un mākslas zinātnes), darba vadītāja Inese Lāčauniece

Tomam Henrijam Zeltiņam un Gustavam Viļumam par darbu “Glikozes līmeņa izmaiņas asinīs pēc dažādu makrovielu kombināciju uzņemšanas organismā” (Medicīnas un veselības zinātnes), darba vadītāja Elizabete Laiviņa

2. pakāpe

Undīnei Bruģei un Kristai Paeglei par darbu “PM(1) cieto vielu daļiņu skaita koncentrācija izvēlētajās vietā Rīgā un Lielvārdē” (Vides zinātne), darba vadītāja Maija Ruķere, konsultante Žanna Martinsone

Patrīcijai Dailai Rutkai par darbu “Citādības atspoguļojums R. Bugavičutes – Pēces romānā “Puika, kurš redzēja tumsā”, M. Hedona romānā “Savādais atgadījums ar suni naktī” un Valtera Sīļa iestudējumos Latvijas Nacionālajā teātrī” (Humanitārās un mākslas zinātnes), darba vadītāja Inese Lāčauniece

3. pakāpe

Kristīnei Budkevičai par darbu “Ģimenes stāsts 20. gadsimta otrās puses Latvijas vēstures kontekstā: Budkeviču ģimenes piemērs” (Humanitārās un mākslas zinātnes), darba vadītāja Aija Kļaviņa

Patrīcijai Helēnai Bērziņai par darbu “Vidusskolēnu mācību sasniegumu un pašcieņas līmeņa saistība Es – koncepcijas un atspoguļotā Es – teoriju ietvaros” (Sociālās zinātnes), darba vadītāja Evi Daga – Krūmiņa, konsultante Sandra Slūka, Ieva Stokenberga

Aleksim Štēbelim par darbu “Lidostas “Liepāja” lidlauka apkalpes transportlīdzekļu iegādes alternatīvas un ekspluatācijas ekonomiskā izdevīguma izvērtējums” (Sociālās zinātnes), darba vadītāja Diāna Berga, konsultants Agris Sprūde

Labklājības ministrijas speciālbalvu saņēma Aleksandra Sonja Miķelsone un Laura Plato par darbu “The Role of Women in Children’s Contemporary Literature” (Humanitāro un mākslas zinātņu joma), darba vadītāja Simona Semjonova.

Sveicam Franču valodas valsts 51. olimpiādes laureātus!

1.pakāpe – Karolinai Alisei Dekonekai, 12.b

2. pakāpe – Kristīnei Krūmiņai, 12.a

3. pakāpe – Unai Līnai Lauciņai, 9.a

Atzinība Justam Municam, 10.c

Paldies skolotājām Natālijai Servo un Intai Murānei par ieguldīto darbu!