LAT FRA ENG

Vārda svētki:

Frankofonijas mēnesis Rīgas Franču licejā

1.- 3. klašu skolēni iepazinās ar vārdu “frankofonija” un guva priekšstatu par to, cik plaši izplatīta pasaulē ir franču valoda, noskatoties video par valstīm, kurās franču valoda ir oficiālā valoda. Skolēni ar aizrautību pildīja radošo uzdevumu – zīmēja vienu no frankofonijas valstu karodziņiem.

 Elektroniskā grāmata ar radošajiem darbiem “Frankofonijas karogi”: 1.-3.klases (a,b,c,d)

Franču teātra pulciņa dalībnieki skolotājas Diānas Ķezberes vadībā izveidoja video ar teatralizētu Žana de Lafontēna fabulas “La cigale et la fourmi” (Sienāzis un skudra) uzvedumu, ar kuru uzvarēja Francijas Institūta rīkotajā konkursā (1.- 4.klašu kategorijā).

Frankofonijas mēneša ietvaros 4.- 6. klašu skolēni daudzpusīgi iepazina franču kultūru (mākslu, literatūru, mūziku, kino, gastronomiju), pilnveidoja savas valodas prasmes: veidoja dialogus, radošos darbus, diskutēja, domrakstos atklāja savu priekšstatu par Franciju, tās kultūru.

Elektroniskā grāmata ar radošajiem darbiem “man patīk mācīties franču valodu, jo…”: 3.d

Elektroniskā grāmata ar radošajiem darbiem “Sapnis par Franciju”: 4.d un 4.b (1.gr.)

Elektroniskā grāmata ar radošajiem darbiem “Man patīk mācīties franču valodu, jo …”: 4.b un 4.d (2.gr.)

Iedvesmojoties no animācijām, skolēni izveidoja savus oriģinālos komiksus par Lafontēna darbiem.

Elektroniskā grāmata “Ilustrētais Lafontēns”: 4.d un 4.b (1.gr.)

5. klašu skolēni salīdzināja britu un franču modi, izveidojot ilustrēto angļu – franču modes vārdnīcu.

 Elektroniskā grāmata par modi angļu/franču valodās: 5.klases (a,b,c,d).

Frankofonijas mēneša ietvaros 8. – 9.klašu skolēni izmantoja iespējas virtuāli apmeklēt muzejus, piemēram, lai iepazītu Ž. Sandas dzīvi un daiļradi un romantisma laikmeta iezīmes Francijā. Skolēni pilnveidoja savas digitālās  un pētnieciskās prasmes, lai iepazītu K. Monē dzīvi un daiļradi. Katrs skolēns izveidoja audio ierakstu, kurā detalizēti raksturoja vienu no Monē gleznām.

Francijas Institūta rīkotajā dzejas konkursā, interpretējot Lafontēna fabulu “Les deux mulets”  (Divi mūļi), uzvarēja 8.a klases skolnieces Luīzes Marijas Ļubkas darbs skolotājas Evelīnas Frīdemanes vadībā.

Saite uz Francijas Institūta lapu ar konkursa video

10. klašu interesenti, piedaloties virtuālās tikšanās pasākumā ar komiksu autoru Matjē Nurniā, iepazinās ar autora darbiem, tiešsaistē vēroja, kādus rīkus izmanto komiksa zīmēšanai, uzdeva jautājumus.

Mācību stundās skolēni atklāja sev nezināmu franču kultūras pārstāvi Žozefīni Beikeri (Josephine Baker), viņas devumu laikmeta sabiedriskajā dzīvē un dziesmu “J’ai deux amours”.

Projekta “Vive la Francophonie!” ietvaros  un sadarbībā ar Latvijas vēstniecību Norvēģijā 10.c klases pārstāvji iepazīstināja norvēģu skolēnus ar Latviju un piedalījās diskusijā.

 Saite uz skolēnu sagatavoto prezentāciju francu valodā par Latviju