Arhīvs

23.februāra agrā rītā Rīgas Franču liceja gaiteņus pieskandināja priecīgi satrauktas bērnu balsis. Vairāk kā 100 dejotāju no visiem Latvijas novadiem kopā ar TDK „Auseklītis” kāpa uz jaunās liceja skatuves, lai priecētu citus un priecātos kopā ar mums koncertā „Ar vienu soli pavasaris”.

Dienas gaitā nopietna gatavošanās un mēģinājumi mijās ar jautri un izglītojoši pavadītu laiku spēlē „Ko es zinu par Latviju”, kurā uzvaras laurus plūca dejotāji no BDK „Balvu vilciņš”.

Paldies visiem mūsu draugiem no TDK „Randiņš” (Cēsis), BDK „Stariņš” (Kuldīga), JDK „Straujupe” un BDK „Balvu vilciņš” (Balvi), ka palīdzējāt šo dienu radīt tik daudzveidīgu, krāsainu un atmiņā paliekošu.

Gaidīsim tikšanos atkal nākamajā gadā!

04.03.2019.

26.02.2019.

25.02.2019.

 

Oktobra mēnesī  gandrīz katru nedēļu kāda no klasēm apmeklēja interaktīvus un  radošus pasākumus, kas mācīšanās procesu padara daudzveidīgu un dinamisku!

11.10. 1.klases apmeklēja izrādi “Nenotikušais atklājums”, kurai par pamatu  izvēlēta mākslinieka Mārtiņa Zuša skaitāmgrāmata  ar tādu pašu nosaukumu, kurā slavenais dabas pētnieks Kārlis Darviņš savā pagalmā piedzīvo ko negaidītu – dodoties uz pastkastīti pēc žurnāla „Dzīvnieku mīti” jaunākā numura, Kārlis pamana sniegā nezināmas izcelsmes pēdas. Šis mistiskais notikums viņu satrauc tik ļoti, ka tā risināšanā jāiesaistās detektīvam Kozmenam. Izrādē skolēniem kopā ar Kozmenu bija jāatšķetina noslēpums, kas kļuva par radošu un izzinošu piedzīvojumu!

16.10 2.klases apmeklēja režisora Reiņa Suhanova interaktīvo darbnīcu “Teātris ir visur” galerijā “Istaba”, kas skolēnos raisīja izbrīnu par to, ka teātris patiešām var būt visur, un reizē deva iespēju jautri pavadīt laiku, iesaistoties izrādes stāsta tapšanā un improvizācijā, izmantojot savu fantāziju un prieku līdzdarboties.

18.10. 3.klases devās uz Dirty Deal Teatro, lai noskatītos izrādi “Vai otrā grupa mani dzird?”, kas ir stāsts, “kurā caur dzejoļiem parāda to, kā būt priecīgiem un sadraudzēties. Stāsta galvenie varoņi – Gatis, Liena un Karīna, meklē un atrod iespēju, kā par spēli padarīt pat tik garlaicīgu lietu, kā istabas kārtošana, obligātā naktsgulēšana vai iešana uz bērnudārzu. Viņi caur spēli un dzejoļiem uzzina, ka reizēm kaitinošā “jaunā māsa” var izrādīties “tīri okei” un “stilīgais, pareizais jaunais brālis” atklāties, kā cilvēks, kuram var uzticēties.”( http://dirtydealteatro.lv/izrade/vai-otra-grupa-mani-dzird/) Izrāde bērniem dod iespēju citādi paraudzīties uz latviešu jaunāko dzeju, sajūtot to, kā dzīvu un noderīgu saziņas formu.” ( http://dirtydealteatro.lv/izrade/vai-otra-grupa-mani-dzird/) Skolēni no sirds juta līdz galveno varoņu pārdzīvojumiem un reizēm pat vēlējās palīdzēt, no skatītāju rindām pačukstot kādu padomu!

…vairāk

Francijas institūts ir viens no Rīgas Franču liceja sadarbības partneriem. Oktobrī licejā viesojās Francijas institūta direktors Žils Bonviāls (Gilles Bonnevialle), un viņš iepazīstināja  vidusskolas humanitāro klašu skolēnus ar Francijas galda kultūras attīstību daudzu gadsimtu laikā. Viņš bija arī pirmais jaunatklātās liceja ēkas konferenču zāles lektors.

La gastronomie française avec sa présentation et ses rituels fait partie de patrimoine de l’Humanité.Pour découvrir aux élèves de culturologie française des Arts de la table à la française et pour inaugurer la salle des conferences de lycée Français nous avons eu le plaisir d’ accueillir le Directeur de l’Institut Français M Gilles Bonnevialle.

Liene Apīne-Birkmane

…vairāk

2.oktobrī Rīgas Franču liceja 9. un 10. klašu skolēni guva iespēju piedalīties SAMSUNG SKOLA NĀKOTNEI atklāšanas pasākumā, kas bija veltīts saziņas drošībai un pozitīvas digitālās identitātes veidošanai tiešsaistē un apgūt NETiķeti (interNETs+etiķete) jeb digitālo etiķeti.

Pasākumā piedalījās LU Profesores Zanda Rubene, kas  jauniešus iepazīstināja ar šovasar veiktā Samsung pētījuma rezultātiem par jauniešus uzvedību online vs offline vidē, lietišķās etiķetes eksperte Helēna Gaile,  kas runāja par  interneta etiķetes pamatprincipiem  un apvienība “Brīvrunu projekts”, kas iedvesmoja jauniešus veidot pozitīvu digitālo tēlu, neiesaistīties emocionālā vardarbībā internetā, domāt par savu privātumu un bezjēdzīgi nedalīties ar visu informāciju pēc kārtas, nevairot viltus ziņu ierakstus utt.

03.10.208.

…vairāk